~Selamat Datang ke Dapur Eina & Family~






Terima Kasih Daun Keladi...

Tuesday, March 8, 2011

AKUKAH YANG BERSALAH???


Hmmm....macam mana untuk memulakan bicara ini ye??x tahu dimana harus dimulakan...yang mana harus didahulukan....rasa sedih,terkilan,terguris...ahhh manusia...apa yang aku faham dengan perangai manusia??kadang2 nampak elok dimata...kadang2 disebaliknya....aghhh....

Ini kehidupan sebagai surirumah...adakah orang yang bekerja juga begitu??tapi dulu aku juga seorang yang bekerja,x pernah pula keadaan ini yang ku lalui....patutlah orang memandang rendah kepada surirumah agaknya...adakah hanya tanggapan aku....aghh keliru??

Setiap hari menghantar anak untuk ke sekolah...perasaan sayu tatkala melihat anak2 melangkah ke van sekolah...ohhh anak2 aku semuanya dah besar...pergilah nak...timbalah ilmu untuk masa depanmu....

Tapi...tatkala memandang wajah yang lain...kenapa bermasam muka ye??akukah yang bersalah??aku ada tersalah cakap atau ada salah laku yang tidak aku sedari??kadang2 perasaan ini mendera hati ini seharian...puas ku ukir senyuman tapi kau balas dengan jelingan...bukan saja jelingan bahkan memandang  mukaku jauh sekali...ahhh manusia...x pernah ku fahami hati mu manusia...apa salahnya dirimu juga mengukir senyum @ ucapkan saja apa yang terbuku di hatimu...setahu aku,aku tidak pernah menyakitkan hatimu..kenapa manusia???

Kadang2 sedih dengan perangai manusia yang berubah2...hari ni bercakap macam x cukup jam dan minit...tapi esok kelu seribu bahasa....aku lebih selesa disini...di Dapur MamaEina..berkawan dengan kawan2 yang belum pernah ku temui..tapi kaya dengan budi bahasa,bermesra,bergurau..umpama tiada sempadan antara kita...terima kasih kepada kawan2 maya MamaEina...sesungguhnya kehadiran kalian disini sedikit sebanyak mengubat hati yang gundah...kadang2 terasa lebih baik berkawan dengan laptop & kawan maya daripada berkawan dengan kawan realiti...ooohh kehidupan....

Ya Allah...kepadamu hambamu bermohon..kuatkan lah semangat ku dan permudahkanlah segala urusanku dalam menjalani hidup yang singkat ini...aminn


3 comments:

YANA SHAIFUL said...

jgnlah bersedih temanku.. memang sudah lumrah sikap manusia begitu..

Nieza said...

sabarlah mama...hidup kita seringkali diuji dan teruji...cuma kita sabar dgn tidak saja kan...fikirkan positif saja baru kita akan terasa happy utk teruskan hidup....ok..mmmhuahh..:)

eina said...

yana:betul tu yana...apa pun kita akn terkesan dr segala yg berlaku d sekeliling...

nieza: yeah..yeah..fikir positif bru hidup hepy selalu..tq sayang..muahss to u too