~Selamat Datang ke Dapur Eina & Family~






Terima Kasih Daun Keladi...

Monday, February 28, 2011

SAMBAL TELUR PUYUH


Assalamualaikum n selamat petang....wahhh gumbiranya hati...gigi x payah cabut...doktor bagi antibiotik je...hahaha..aku ketawa sekuat hati....hehehe..penakut nak mam*** kan...bukan takut tang cabut tu..tang cucuk ubat bius tu yang seriau nye..ekekeke...

Balik dari klinik pagi tadi kelam kabut nak masak sebab askar2 dah nak balik sekolah...lupe pulak nak keluarkan lauk dari freezer..hah amik kau..keras kematu lauk...nak masak camne??nasib baik ade telur puyuh..rebus telur puyuh...buat sambal..habis cerita...orang yang sakit gigi pun leh tumpang makan...maklumlah telur kan lembut sikit..ekeke..cam orang tua dah rasanya sebab gusi sakit ni..makan benda yang lembut je..hampeh...

Meh la kite jeling-jeling resepi simple ni...main campak2 je ni..tapi amaran keras ye..nak campak pun,biar masuk dalam kuali...kang habis berkecah satu dapur...sape nk jawab??hahaha

SAMBAL TELUR PUYUH

Bahan-bahannya:-
25 biji telur puyuh - direbus hingga masak n dibuang kulitnya
1/2 biji bawang besar - dipotong nipis
1 senduk nasi cili giling @ cili kering kisar
Garam
Gula
Minyak masak untuk menumis

Cara-caranya:-
  1. Panaskan minyak dan tumis bawang besar hingga layu
  2. Masukkan cili kering kisar dan  goreng cili hingga garing
  3. Masukkan pula garam,gula dan telur puyuh rebus...
  4. Dah siap..makan..ekeke

6 comments:

Nieza said...

sedapnya sambal telur puyuh ni....nieza suka la..nak tapau semangkuk yer org sakit gusi tu tak leh mkn byk tu nanti lambat baik...hehe btw semoga cepat sembuh yer..:)

wana said...

sedapnya.. akk suka sangat sambal telur puyuh!!! feverett...

eina said...

nieza: hahaha...tapau ler....orabg sakit gusi mmg x lalu nak makan...tq ye mendoakan eina...

wana: kak,sama lah kitaaaa

inahar ali said...

salam eina..akak sefamily mmg suker banget sambal telur..x kisah la telur ayam ke @ puyuh ker..tp mamam telur puyuh ni agak bahaya sbb kalu dh makan mesti lupa diri punyer..hahaha! uish kolestrol 3x ganda dr telur biaa..huhuu!

Amy Syaquena said...

tak pernah buat lagi nie , lepas nie boleh try..



p/s: jemput join contest sinar raudah

http://sinarraudah.blogspot.com/2011/03/contest-resepi-pilihan-sinar-raudah.html

eina said...

inahar: kak ina...same lah kite ek..family eina pun mmg suke telur puyuh ni..tp tu lah...byk kolestrol terpendam..hehehe

amy: boleh..try lah